Direktlänk till inlägg 25 juli 2015

Jag kanske kan vara anningens opolerad ibland, men om alla kunde bry sig om sig själva än att stå och titta.

Av Kim Bergström - 25 juli 2015 17:05

Det finns en sak som gör mig så väldigt irriterande och det hände på Arlanda flygplats.
Vi har ett barn med autistiskt syndrom vilket gör att han inte fungerar som andra barn och kan inte riktigt tala utan säga några och någon mening.
Vi skulle efter den långa resan där vi också hade haft lite problem vid starten då Theo inte vill sitta fast skriker lite grann. Då hade en tjej som satt en liten bit bort satt och gjorde ljud som åååå, puuu, och höll för öronen då hon tyckte det var jobbigt att Theo skrek så då fiskade Anna upp öronpropparna och gav till flygvärdinna som precis kom förbi och fråga den självupptagna tjejen om hon ville ha dom då hon tyckte det var jobbigt. NEJ var svaret. Till våran stora förvåning höll inte den tjej för öronen efter det något mera. Den övriga flygresan gick bra så länge Theo slipper att sitta fast och då är han som vilket annat barn som helst.

Nu till mitt stora irritationsmoment. Det var när vi skulle hämta väskorna så fick Theo ett utbrott då väskorna inte kom snabbt nog. Då när inga väskor kommer så har folk inget annat att göra än att stå och titta på oss. Jag kämpar järnet med Theo medans Anna väntar vid väskbandet. Vi turas om att göra saker Anna och jag då vi landade i Turkiet tog jag väskorna och Anna hade Theo. Medans jag står där och kämpar så känner jag allas ögon bara stirrande på mig i tystnad. Efter en stund frågar Anna om vi ska byta. Och jag svarar. Jätte gärna blir så jävla irriterad på alla som står och glor.

Strax efter det så kommer väskorna och Theo kommer till bandet och hans kära Blixtenväska kom och han blev lugn.

Vad vill jag få ut av detta.
Vi med barn som man märker är speciellt sluta att stirra vi gör allt i vår makt för att få kontroll över situationen. Det underlättar inte att stirra i tysthet.

Ett stort plus i kanten till Alanyas flygplats som hade en stor lekställning i samband med väskhämtningen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim Bergström - 10 januari 2016 20:53


En tanke och känsla jag har haft den senaste tiden är hur blir till sommaren. Theo har talsvårigheter och kämpar på i sin takt. Strax efter kommer lillasyster Nova som börjar nu så smått att memorera allt vi säger och kopiera det vi har sagt. Precis ...

Av Kim Bergström - 2 januari 2016 23:30

Då var år 2016 här. Idag har vi firat Emil som blir 9år. Emil har haft en väldigt bra och trevlig födelsedag med familj och vänner som varit över. Känns fantastiskt att jag har fått så fina barn så när något av barnen fyller år så bjuder vi oftast...

Av Kim Bergström - 31 december 2015 21:44


Julfirandet på julaftonen gick som sagt väldigt bra. Efterföljande dagar så gick Theo ner ordentligt i varv. Sov länge på morgonen och började så smått att komma tillbaka till matbordet och äta samtidigt som vi äter. Annars brukar Theo föredra att ät...

Av Kim Bergström - 26 december 2015 20:31


Julfirandet blev väldigt lyckat på julafton. I år för att få det lugnare och mer stillsamt för Theo valde vi att köra den amerikanska stilen med att öppna julklappar på morgonen istället för att gå och vänta och våndas i 8-10 timmar till att tomten s...

Av Kim Bergström - 22 december 2015 10:29

Tiden väldigt många har väntat på har anlänt. Julfirande vart man än ser. Alla i hela familjen har myst i december förutom vår Theo som har haft det väldigt jobbigt då allt inte är som det brukar. Så vad ska man göra då som förälder till 4 barn? Ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards