Direktlänk till inlägg 1 augusti 2015

Det är med tårar i ögonen ibland...

Av Kim Bergström - 1 augusti 2015 21:30

När dagar har gått och vi har varit iväg och när man börjar slappna av och tänka lite det är då det börjar komma.
Jag har hållt mig ganska lugn och trygg och tagit det som det kommer när det gäller situationen runt Theo.
Men när vi var i Turkiet och Theo var och lekte vid Lollo och Bernies lekplats kunde man se hur de andra barnen titta på vår Theo med en undrande blick vad är det med det där barnet. Det var senare på kvällen sen när jag duschade när alla andra hade somnat jag kraschade för första gången. Kunde inte få stopp på tårarna. Tankar som kommer Theo bli accepterad i samhället? Kommer han klara sig själv? Kommer han börja att prata någon gång? Kommer han kunna cykla eller för den delen simma eller knyta skorna? Alla frågor föll över mig och man försökte hitta svar. På dom flesta frågor så förmodligen ja, på några nej. Vilka jag tror ja och nej håller jag för mig själv. Men för att allt ska fungera behövs träning i massor. Nu gick jag och sövde Nova och började läsa på Autism forum och då började små tankar komma.

Det största målet för oss i familjen är trots allt att hålla Theo glad vilket han som oftast är, med glädje i tillvaron kommer vi långt...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim Bergström - 10 januari 2016 20:53


En tanke och känsla jag har haft den senaste tiden är hur blir till sommaren. Theo har talsvårigheter och kämpar på i sin takt. Strax efter kommer lillasyster Nova som börjar nu så smått att memorera allt vi säger och kopiera det vi har sagt. Precis ...

Av Kim Bergström - 2 januari 2016 23:30

Då var år 2016 här. Idag har vi firat Emil som blir 9år. Emil har haft en väldigt bra och trevlig födelsedag med familj och vänner som varit över. Känns fantastiskt att jag har fått så fina barn så när något av barnen fyller år så bjuder vi oftast...

Av Kim Bergström - 31 december 2015 21:44


Julfirandet på julaftonen gick som sagt väldigt bra. Efterföljande dagar så gick Theo ner ordentligt i varv. Sov länge på morgonen och började så smått att komma tillbaka till matbordet och äta samtidigt som vi äter. Annars brukar Theo föredra att ät...

Av Kim Bergström - 26 december 2015 20:31


Julfirandet blev väldigt lyckat på julafton. I år för att få det lugnare och mer stillsamt för Theo valde vi att köra den amerikanska stilen med att öppna julklappar på morgonen istället för att gå och vänta och våndas i 8-10 timmar till att tomten s...

Av Kim Bergström - 22 december 2015 10:29

Tiden väldigt många har väntat på har anlänt. Julfirande vart man än ser. Alla i hela familjen har myst i december förutom vår Theo som har haft det väldigt jobbigt då allt inte är som det brukar. Så vad ska man göra då som förälder till 4 barn? Ska ...

Ovido - Quiz & Flashcards